måndag 5 maj 2008

Utmaningen; MÅLGÅNG!!

Ja, själva målgången skedde egentligen för några dagar sedan men jag har haft fullt upp med jobb, middagsbjudningar och deklarationen. Dock kvarstår faktum att jag inte ätit något som helst godis eller andra sötsaker på trettio dagar och det är en prestation jag är stolt över. Så vad händer nu? Jag fick en liten uppenbarelse i fredags då jag och Erik åt middag hos hans PT Freddie och hans sambo Emma och vi blev serverade ost och kex samt glass efter middagen. Glassen hade jag inga problem att låta bli för där hade jag redan bestämt mig, men oj vad jag gick lös på osten och kexen!! Samma visa var det igårkväll efter grillmiddagen hemma. Jag var egentligen mätt och belåten men så plockade jag fram en chevre och kex vilket slutade med att jag åt upp nästan hela osten själv och ett halvt paket kex, bara genom okynnesätning. För att det är så trevligt att äta när man läser. Eller tittar på tv. Eller.. möjligheterna är oändliga. SÅ, vad göra? Jo, jag ska låta bli sötsaker till den nionde juni (första bröllopsdagen...) och med undantag av mitt födelsedagsfirande 18 maj. Kex- och brödätandet är svårare. Jag har sagt att jag ska minimera det, men krävs det ett förbud? Det tål att tänkas på..

1 kommentar:

Anonym sa...

Enni kell, ha élni akarunk! Egyél, és élvezd az életet.
Pusz
mamókád