lördag 17 maj 2008

17 maj, Norges nationaldag


Ok, klockan är efter tolv mitt på dagen och jag har inte orkat kliva upp än trots anmodan från svärmor via sms om att hänga upp den norska flaggan. Igårkväll förflöt under mycket angenäma former hemma hos Helene och Micke. Mycket god mat och dryck och roliga diskussioner. En av dem var hur vi ska åka på gemensam bröllopsresa i vinter (de ska nämligen gifta sig den 30 augusti i år och vi hann ju aldrig åka på någon bröllopsresa förra året). Planen är att segla tio dagar och slappa och dyka på Jamaica i tio dagar. Jag hoppas det blir av. Det hade varit ett skönt avbrott i vintermörkret om inte annat. Ikväll kommer lite folk hit för att grilla och fira att jag fyller år i morgon. Tyvärr så kan inte mina vänner komma utan "bara" Eriks vänner, så födelsedagsfirandet får strykas som programpunkt tyvärr. Ärligt talat så känns det kasst. Alla som känner mig vet att jag tycker att firandet av mina födelsedagar är en big deal. Det ska helst vara stort kalas med tårta och presenter och massa människor. Nåja, vad är väl en bal på slottet..?

Inga kommentarer: