tisdag 6 maj 2008

"The Game" by Neil Strauss

Jag finner mig vara fullständigt uppslukad av denna bok. Varenda sekund jag har över läser jag. Det är så skönt att återigen vara trollbunden. Sedan i höstas har jag knappt orkat öppna en bok men nu när solen tittar fram och många lässtunder i solen hägrar, blir jag återigen sugen på att upptäcka vad som gömmer sig i bokhyllorna. The Game är väl inte någon litterär höjdpunkt egentligen, men en ganska roande beskrivning av hur en högst ordinär och mycket blyg kille blir en raggningsexpert. Samtidigt som den roar så skrämmer den även eftersom hela spelet han spelar går ut på att manipulera människor, så även om han når sina mål så gör han det inte på ett ärligt sätt och han missar poängen, det vill säga att skapa varaktiga relationer. Pyrrhussegrar således, i mina ögon i alla fall.

Inga kommentarer: