tisdag 6 maj 2008

Boktips

Visst får man sköna flash backs när man ser boktipsbilden? Det var ett av mina favoritinslag i barnprogrammet en gång i tiden.
Men nu; bekymmer! Jag har nästan läst klart min nuvarande bok och börjar redan fundera på vad jag ska sätta tänderna i härnäst?! Jag har några dåliga samveten som till exempel "Le Deuxième sexe" (på svenska dock) av mademoiselle de Beauvoir som jag påbörjat massor av gånger men aldrig orkat slutföra, eller något av Dostoljevski för den delen, men jag orkar inte vara kulturell nu. Ge mig en härlig sträcklasarbok bara! Tips emottages tacksamt..

2 kommentarer:

Anders sa...

Du ska läsa följande:
* Porr - En bästsäljande historia
* Fast Food Nation
* Pengar som gräs
* Stalingrad av Anthony Beevor

Det var dom jag hade på rak arm.

Samtliga är faktaböcker dock, men bra skrivna. Som att läsa en bra dokumentär.

Szilvia Ödmansson sa...

Tack Hagis! Jag ska ta mig en titt i närmsta boklåda. /Szilvi