tisdag 29 april 2008

Vårkänslor eller stresskänslor?

För min del är det mest stresskänslor. Så mycket som skall göras och på väldigt kort tid samtidigt som jag är rädd att glömma något. Jag längtar makalöst mycket efter att få ligga under ett blommande körsbärsträd i underbara maj och läsa en bok samtidigt som jag kikar på den blåa himlen mellan grenverket.. Total avkoppling! Körsbärsträdet jag talar om fanns i mammas och pappas trädgård tidigare (men drogs upp i samband med att det nya värmesystemet installerades i huset..) och det blommade alltid lagom till min födelsedag och jag får alltid trevliga associationer varje gång jag tänker på det. Så fokus, fokus, fokus på trevliga tankar så kan jag njuta av det vackra vädret och värmen trots de malande tankarna i bakhuvudet!

Inga kommentarer: