tisdag 29 april 2008

Akilleshälar

Förutom godis, kakor och glass, älskar jag bröd. I omåttliga mängder. Än idag är det bästa jag vet när mamma har bakat och jag får sätta tänderna i en fortfarande rykande varm skiva bröd där smöret smält... mmmm... Mackor har följt med mig genom hela min uppväxt och var helt accepterat som både frukost- och middagsmat. Ända tills jag träffade Erik. Då skulle det vara "riktig" mat till middag så brödätandet har fasats ut med tiden. Däremot tar jag chansen att äta bröd när den presenteras, som till exempel som eftermiddagsfika på jobbet. Jag försöker låta bli att äta bröd på eftermiddagsfikorna så jag orkar äta middag senare, men igår var det som förgjort och när jag väl började så tog det tre mackor innan jag kunde sluta. Tyvärr tycker min mage inte riktigt om allt bröd jag stoppar i den, så jag ska försöka att ta bort det ur min kost (mer eller mindre). Det kommer inte vara helt lätt, speciellt eftersom jag inte har ett asketiskt ben i kroppen...

Inga kommentarer: