onsdag 2 april 2008

Utmaning!

Jag är en godisråtta utan dess like och efter påsk har jag inte kunnat sluta tugga i mig massa onyttigheter varje dag. Således utmanar jag mig själv att under 30 dagar inte äta godis, glass, kakor eller socker i någon annan form och dessutom sluta småäta mellan måltiderna (däremot är två mellanmål bestående av någon frukt helt ok). Det må låta enkelt men för mig är det makalöst svårt att låta bli. Det är ju så gott! Således är utmaningens slutdag den 2:a maj och när min "socker-detox" är genomförd kan jag fundera på hur gott jag egentligen tycker det är med så mycket godis och hur jag vill äta framöver. Jag hoppas att jag kan skapa nya goda vanor åt mig själv genom den här utmaningen. Om någon känner likadant får ni gärna höra av er så kan vi utmana varandra! Och ja, jag är tävlingsinriktad in absurdum, så jag kommer bli en tuff motståndare. Kom an! :-D

Inga kommentarer: