fredag 4 juli 2008

Weeeeeeeee!

I natt bär det av till Naxos. Jag har tagit ungefär tre timmar på mig att lista ut vilka kjolar, shorts och tröjor jag ska ha med mig, men det svåraste att gallra i var ändå alla hud- och hårvårdsprodukter. Helst vill jag ha med mig allt, men jag vet av egen erfarenhet att det bara är jobbigt att släpa på och att jag ändå bara använder min bodylotion och om jag ska festa till det, min mascara. Alltså borde jag i teorin inte behöva släpa på två Guerlain solpuder (en ljus till att börja med och en mörkare till slutet av semestern då jag, förhoppningsvis, antagit en aptitlig nougatfärg), tre Juicy Tube-läppglanser, Cliniquepuder, Estée Lauder-rouge, ögonskugga, Clinique underlagskräm.. listan fortsätter en bra bit till. Varför?? Jo, för att inte riskera att SAKNA något och så att jag inte ska behöva springa iväg och köpa det jag eventuellt saknar. Mina neccessärer är redan fullproppade som det är och jag hinner inte använda upp allt. Till vardags är jag vansinnigt lat på sminkfronten. Lite dressing på ögonfransarna är det enda jag brukar hinna/orka, så mina krämer och puder i underbara pryttlar står där bara. Men så länge de finns har jag alltid möjligheten att trolla fram ett litet mer glittrande jag, och det löftet på badrumshyllan räcker långt i vanliga fall. Utifall att jag inte skulle orka sminka mig, har jag packat ner min keps och mina enorma favoritsolglasögon.. Ner i väskan har även kameran åkt. Förhoppningsvis kommer jag kunna ladda upp några bilder under vistelsen, men skulle det inte lyckas, då ska jag vara hemma lördagen den 19 juli igen. Until then..

Inga kommentarer: