onsdag 2 juli 2008

Here I go again..

Sockerstopp. Från och med idag. Med omedelbar verkan.

Får krupp på mig själv att jag inte kan låta bli att äta godis, glass och kakor. Igår förtärde jag en påse bilar och en påse lakrits under mitt tv-tittande. Katastrof. Jag är en vandrande sockerbomb. Man vet aldrig när jag kan brisera! Sockersuget sitter i konstant men värst är det en stund innan lunchen på förmiddagen och på kvällen, efter middagen. Jag inser att jag måste göra ett avbrott från allt vad socker heter igen för att normalisera mitt förhållningssätt. Jag vill inte att så mycket av min tid ska cirkulera kring vad jag ska äta härnäst. Jag vill bara vara. Därför SKA jag låta bli att äta sådant från och med idag till och med den 5 september! Sådär. Då var det bestämt. Inga undanflykter. Inga förhandlingar med mig själv om undantag. Totalstopp. Så skönt att ha bestämt sig!

Inga kommentarer: