fredag 21 september 2007

Margitsziget, Budapest

Torsdag 13 september. Efter en blöt och sen kväll på stan lovade jag Eriks syster Helene att springa runt ön klockan sju på morgonen. Sagt och gjort så möttes vi upp i hotellobbyn vid utsatt tid och började jogga. Efter 20 minuters ansträngt lunkande för min del orkade jag inte mer och gick runt i stället.. Snacka om dåligt flås! Solen sken och efter jag fått tillbaka någorlunda naturlig hjärtrytm njöt jag i fulla drag av min morgon. Eftermiddagen tillbringade jag med att färga ögonbryn och fransar samt gjorde en provuppsättning av mitt hår. Slitsamt värre då färgningen misslyckades och fick göras om vilket tog tre timmar samt en frisör som ville göra en dockuppsättning på mig. Efter många långa diskussioner och några frustrerade tårar i ensamhet var jag klar och tog en vända på stan.

Inga kommentarer: