fredag 21 september 2007

Budapest 12 september

Morgonen ägnades åt ett möte med bröllopskoordinatorn på hotellet ända tills Erik blev redundant och det fortsattes av mig och henne allena. Möten bokades upp med növändiga individer på hotellet samt med prästen som skulle viga oss. Därefter fick Erik en massage och jag fördrev tiden på hotellets gym (jag var ju tvungen att visa för mig själv att det visst inte var onödigt att ta mig sig träningsutrustning..). På eftermiddagen hoppade vi in i en taxi som tog oss till den kyrka där vår präst stämt möte och vilket möte det blev sedan! Mötet tog mer karaktären av korsförhör/utskällning. Har ni gått i äktenskapsskola (enl. katolsk tradition)? Har ni biktat er? Har ni förstått de heliga sakramenten? Har ni skickat in alla papper? Varför ska ni ha fler personer med er än vittnena (tärna och best man vill säga)? Etc. etc. Jag fick hjärtsnörp eftersom han verkade vilja avboka alltihopa speciellt eftersom vi inte gått i äktenskapsskola och jag inte biktat mig. Oj så nervös jag var. I mitt huvud började jag redan överväga andra alternativ men sedan verkade han lugna sig och så bestämdes ett övningstillfälle på fredagen med tärna, best man och vittnen. Väl tillbaks från mötet med prästen, något skakade men inte så rörda, inser vi att våra bröllopsgäster börjar anlända till hotellet. Det var Erik SR med familj, Daniel, Hélène och Mikael. Efter några glas bubbel bestämdes det att vi i samlad trupp skulle äta middag på stan vilket var lättare sagt än gjort när man är ett sällskap på tio och inte bokat bord samt tagit apostlahästarna, men tillslut hittade vi ett ställe som hade plats för oss.


Daniel.


Karin och Per.
Birgitta, Erik SR och Pia.
Micke och Hélène.


Jag och en fotoovillig Erik.

När middagen var överstökad dök Marcus och Victor upp och sällskapet bröts upp. Erik SR, Birgitta samt Karin och Per gick hem för att sova, vi andra gick ut för att upptäcka vad staden hade att erbjuda. Någon jazzklubb senare befann vi oss på en ö där det pågick ett white-party. Ack så töntigt att sno Diddys idé, men Marcus och Victor såg i kors av alla tjejer i korta kjolar och ville gå in till varje pris även om det spelades vansinnig house samt att betala absurda pengar för en ful t-shirt samt byxor som väldigt lägligt såldes precis bredvid ingången.. Halva gänget var halventusiastiskt inför idén och ville hellre tillbaks till hotellet vilket så skedde men festen fortsatte på mitt hotellrum. Vid tre-halv fyra snåret gav jag upp och nannade kudden medan de andra plundrade minibaren. Dagen efter gick jag upp halv sju för att springa med Hélène..

Inga kommentarer: