fredag 21 september 2007

Budapest 11 september

Jag börjar om och tar återberättandet av händelserna i Budapest i kronologisk ordning, allteftersom jag får ordning på fotografierna.


Jag och Erik fick skjuts till Sturup med mamma och pappa och det var som vanligt lite rörigt men det gick bra och inget glömdes. Väl framme får jag ett mms av Amanda om att Katta laddar med att sätta på sig sin hatt i taxin till flygplatsen och jag kan inte låta bli att lägga upp den bilden..







Amanda och Katta, Ludde kom släntrandes efter tjejerna..

Väl framme försvann alla åt vars ett håll och på kvällen bestämdes det träff med Marcus, Gustav och Kina som redan var i Budapest sedan tidigare då det varit KTM festival som de medverkat på (se http://www.dustytravellers.com/). Vi hoppade in på första bästa krog som såg ut att servera ungersk mat och när alla var mätta och belåtna var vi tvungna att se hur de bodde. De hade hyrt en lägenhet i ett av de värsta distrikten i stan och när vi kommer dit är det mögel på väggarna, på toaletten finns det ett gigantiskt hål i väggen som endast är täckt av ett skynke där det borde vara ett fönster (det var inte på första våningen om vi säger som så) och natten innan hade det varit skottlossning i trapphuset. Men det var billigt att bo i alla fall!



Gustav vilar sin brutna fot..




Marcus njuter av den bohemiska atmosfären.




...och Kina tar in hela sceneriet!


Väl tillbaks på hotellet njuter Erik hämningslöst av den lyx som omger honom..


Inga kommentarer: