måndag 6 april 2009

Äntligen hemma!


Vi slapp sova på kontoret! Däremot åt jag mackor till middag där, men inget godis! Jag har inte ätit godis, glass eller kakor/bakverk på en och en halv vecka och planen är att låta bli i tre hela månader. Varför? Jag har hört att det tar just tre månader att antingen bli av med en ovana eller skaffa sig en god vana. Hur jag än ser på saken så har jag bara att vinna, så jag kör på det! Därför var det extra jobbigt att vara inlåst med ett gigantiskt påskägg som ömsom hånade mig och ömsom frestade. Jag erkänner att jag var där och sniffade några gånger och började, i likhet med Pavlovs hundar, salivera vid blotta tanken att slå mig lös och frossa i godiset. Men icke, jag har en mycket god karaktär när jag väl bestämt mig för något! Nu blir det någon god natt-saga på tv och sedan kudden. Natti natti!

Inga kommentarer: