onsdag 3 december 2008

Honeymoon! Jamaica & Miami 14 nov. - 2 dec. 2008.


Här och på stranden på vår resort Grand Lido i Negril låg jag, Erik, Hélène och Micke och latade oss i dagarna tolv. Helt underbart!
En dagsutflykt gjordes till Dunns River Falls i Ochos Rios i spöregn, men när vi skulle klättra uppför i vattenfallet fick vi plötsligt uppehåll. Inte blev vi mindre blöta för det..
En kväll bar det av till, enligt uppgift, en av världens tio bästa barer; Rick's Café i Negril för några sundowners. Härligt calypsoband i bakgrunden gjorde kvällen perfekt.
I Miami bodde vi på nybyggda och helt underbara Hotel Fontainebleau. Tyvärr var det också här, vid poolen, som jag och Erik blev bestulna på en massa saker men framför allt alla våra semesterbilder. Jag kan inte beskriva hur det svider. Man har bara EN bröllopsresa och alla minnen är borta för alltid.

Lobbyn till hotell Delano..

.. där vi åt middag på restaurangen Blue Door..
.. och drinkade på verandan..
.. alltemedan festen var i full gång inne i the Rose Bar.. Många trevliga ställen hann vi se. På fredagen, dagen efter Thanksgiving, var det årets största rea i USA och det var givet vad som skulle göras den dagen.

Förhoppningsvis dyker det upp lite bilder från våra kära medresenärer snart och när jag får lägga vantarna på dem, kommer jag naturligtvis dela med mig!

Inga kommentarer: