fredag 5 september 2008

Ikea


Efter mycket om och men med överföringen av säljlikviden till vår bank och slutligen inbetalningen av köplikviden för vår nya lägenhet, kunde jag springa bort och hämta nycklarna. Hade det inte varit för vår snälla bankkvinna (och sedan jag) som ringde och skällde på puckot i den andra banken som inte visste hur man gör en telefonöverföring, hade vi kanske inte fått allt i ordning idag. Det tog en svettig timme att ordna upp den frågan, alltemedan jag darrade och sedan grät av ilska. Erik kom i alla fall precis lagom för att hämta mig med bil och släp för att sedan styra kosan mot Ikea i Barkaby. Det tog inte en lång stund innan jag satte ner foten och krävde att vi skulle ta en matpaus eftersom jag inte ätit sedan lunch. Köttbullar och potatis med gräddsås och lingonsylt blev det, en klassiker när man handlar där. Tillslut, efter mycket stressat springande, fick vi ihop till en ny gästsäng och en miljon andra saker som kan vara "bra att ha".. Ett typiskt Ikeabesök med andra ord!

Inga kommentarer: