torsdag 22 januari 2009

Träningsvärk! Kryss i taket..

Japp, jag har börjat träna!

Det här är alltså kettlebells. För mig alldeles nytt men tydligen har träningsredskapet funnits i några hundra år och använts framför allt i Ryssland, om man får tro informationen på Balance. I förrgår var jag på mitt första pass där kettlebells användes på nämnda gym och det var en speciell upplevelse.. Frida, som lurat dit mig, beskrev det som styrketräning samtidigt som man springer på löpband. Inte en helt felaktig beskrivning! Hur som helst så var det roligt och väääldigt effektivt. Jag har knappt kunnat gå ordentligt av all träningsvärk, men jag antar att det hade blivit så oavsett vilken träningsform jag valt. Det är straffet för att jag inte hållt igång kontinuerligt under årens lopp.. Men skam den som ger sig! Ikväll ska jag och Frida våga oss på poweryoga. Första passet tog vi förra veckan, även det med träningsvärk som resultat. Jag antar att jag kan behöva att sträcka ut musklerna lite, så det blir nog bra...

Inga kommentarer: