torsdag 14 februari 2008

Sällskaplig kväll

Idag har det gått i ett. På schemat stod jobb, sedan sociala aktiviteter. Så snart jag klivit av tåget i Lund tog jag apostlahästarna bort till Amanda. Eftersom det fortfarande var någorlunda ljust ute även strax efter fem beslöt vi oss för att promenera, vilket vi gjorde med råge. Pit stop gjordes för att ordna hämtkaffe respektive te. Det var hur mysigt som helst att promenera på stadens gator och torg med en rykande kopp i handen under trevligt samtal! Av någon anledning (som alltid när det gäller oss..) inkorporerades även en liten shoppingvända där jag inhandlade ett par svarta byxor. Ett par till att komplettera samlingen med.. Vad är det med svarta byxor? Man kan inte ha för många av dem och jag använder dem nästan varje dag (ok jag har två par bruna kostymbyxor som jag blandar upp det svarta med när jag känner att jag vill ta ut svängarna...). Ja, sådan är en banktjänstemans klädmässiga tillvaro.

När jag tagit avsked av Amanda var det dags att träffa syster och hennes pojkvän som kom på besök i lägenheten. Jag var jättehungrig och började laga blomkålssoppa medan syster mycket skeptiskt tittade på och undrade om man verkligen kunde äta det jag höll på att koka ihop. Uppenbarligen misstrodde hon min förmåga i köket, vilket är helt naturligt eftersom jag så sällan vistas där då Erik uttalat det som sin domän. Jag duger visst mest till att hålla honom sällskap, göra förarbetet (som att skala potatis) och att diska. Men visst kan jag laga mat, dock är det inte så ofta jag känner för det (eller behöver, om jag ska vara ärlig). Tilläggas bör att jag är mackornas okrönte drottning. Hade jag fått bestämma eller varit tvungen att stå för middagen hade det varit mackor som stått på menyn majoriteten av gångerna, så Eriks självbevarelsedrift gav sig till känna ganska tidigt i vårt förhållande när han tog på sig denna syssla.

Klockan tio, efter mycket trevligt prat i sofforna, gick syster och respektive hem och jag fick äntligen tid att avslöja dagens nyhet; jag och Erik ska flytta till Stockholm och därför ligger nu vår lägenhet ute till försäljning. Titta och buda! ;)

http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/108643

Inga kommentarer: