fredag 21 december 2007

Apropå juletider och humor


Julen ska jag för första gången fira med svärfamiljen och därför åker jag idag tåget till Stockholm. Att ta tåget låter väldigt enkelt i teorin, men ack vad jag bedrog mig! Försök frakta två par skidor, en fullpackad duffel och en gigantisk chokladkartong själv! Det är fruktansvärt tungt och otympligt och det påminner om filmen Plankan där folk får ducka så de inte får sig en känga och jag som fastnar i dörröppningar. Stor humor. Vad som var ännu roligare var tåget som idag behagade vara närmre en timme sent och jag som för en gångs skull var ute i god tid fick frysa tårna av mig. Genomkall och med blodsockret i skorna var jag inte nöjd, men när jag fått tina en stund och fått i mig en macka och lussekatt från bistron mår jag prima prinsessa och fördriver tiden med att lösa sudoku.

Inga kommentarer: