söndag 28 oktober 2007

Middag hos Hagis och Lisa i deras nya lägenhet i Kristianstad, 13 oktober.

Hagis hade lagat en väldigt god middag som avslutades med en fanfar då cheesecaken plockades fram (en personlig favorit) och sist kröntes med ostbricka. Som om detta inte hade varit nog så gav vi oss ut i C4-natten och hamnade på Frimus där drinkar hälldes både i strupen och på byxorna.. Varför ska det alltid vara så knökfullt?! Trots trängseln trivdes sällskapet, även om Hagis gick hem redan vid ett. Stackaren var helt slut efter att ha kockat i en hel dag. Annat var det med oss flickor. Erik tog en under var arm och bar ut oss när han tyckte det var dags att gå hem. Lisa lyckades krångla sig loss och med ett lyckligt leende på läpparna sa hon ciao och försvann tillbaks in i det pulserande mörkret där bara skuggor anades.. Väl hemma inser jag att någon nyckel har jag då inte lyckats ta med mig och får ringa på dörren så pappa öppnar och jag överlämnar ringklockan som fastnat i min hand. Just like the good old days! :) En hellyckad kväll allt som allt.




1 kommentar:

Anders sa...

Som oberoende observatörmåste jag bara påpeka att jag gick hem närmre halv 2 än 1.

Men ok, det var dåligt av mig, men jag kan inte kontrollera min trötthet

/Hagis